Litoral 2024, Paste 2024, vara 2024, vacante, bilete concerte, cazari, sejururi
Login agentii Cont turist Lista operatori Publicitate Termeni si conditii Inscriere agentii- Muzee [2]
- Arhitectura [1]
- Manastiri [1]
- Muzee [2]
- Lacuri si baraje [1]
- Arhitectura [1]
Scurt istoric RATB
1871: Se infiinteaza prima "Societate Romana de Tramvaiuri ", pe strazile Bucurestiului vazandu-se primele tramvaie tractate de cai.
1894: Se da in folosinta prima linie electrica pentru tramvaie, pe traseul Obor - Cotroceni.
1909: Se adopta legea pentru infiintarea "Societatii Comunale pentru constructiunea si exploatarea tramvaielor in Bucuresti" (noua concesiune se va numi S.T.B.).
1921: Incepe o noua perioada de dezvoltare a S.T.B., ajungand cea mai importanta societate de transport public din tara.
1923: Au fost achizitionate vagoane "THOMPSON - HOUSTON" si 2 convertizoare de 1000kW /unitate de la firma "SIEMENS - SCHUCKERT".
1924: Ia fiinta primul laborator de psihologie experimentala aplicata din Romania.
1929: Inceteaza circulatia tramvaielor cu cai.
1936: Societatea obtine exclusivitatea transportului in comun cu tramvaie si autobuze pentru Bucuresti. Bucurestiul avea o suprafata de 31.000 hectare, inclusiv 12 comune suburbane pentru care asigura transportul. Parcul de autobuze era de 392 buc (Renault, Chevrolet si Henschel) functionand pe 22 trasee cu 131 Km cale dubla.
1937: Se inaugureaza Policlinica S.T.B. pentru salariatii societatii si familiile lor. In aceasta perioada, S.T.B. avea case de odihna la Techirghiol si Timisul de Sus in exclusivitate pentru salariati si familiile lor.
1948: Societatea comunala a tramvaielor din Bucuresti" se transforma in "Intreprinderea de Transport Bucuresti" (I.T.B.), in acea vreme existand 27 trasee de tramvaie si 24 trasee de autobuze. Numarul salariatilor era de 11000, fiind a doua intreprindere din tara ca numar de angajati, dupa U.D.Resita (22.000 salariati).
1949: Se infiinteaza prima linie de troleibuz (Piata Victoriei - Hipodromul Baneasa).
1951: Se da in folosinta vagonul de mare capacitate pe 4 osii, realizat in atelierele I.T.B.
1955: Se realizeaza in atelierele I.T.B. prototipul troleibuzului romanesc.
1962: Se infiinteaza statia de calcul mecanografic si evidenta mecanizata (prelucrare de date)
1963: Ia fiinta Dispeceratul Central de Circulatie.
1965: Se dezvolta sistemul energetic I.T.B. si incepe constructia primelor substatii cu redresoare de siliciu.
1971: Se da in exploatare vagonul dublu articulat V3A, fabricat in Atelierele Centrale I.T.B. In perioada 1972 - 1980 I.T.B. era a patra intreprindere de transport urban din lume sub aspectul marimii parcului de vehicule, al suprafetei deservite si al numarului de salariati. La varf, parcul depasea 2.500 de autobuze, 800 de tramvaie si 700 de troleibuze, avand 35.000 salariati.
1974: Se infiinteaza Oficiul de Calcul ITB, ulterior Centrul de Calcul.
1977: Se realizeaza noul model de cale de rulare pentru tramvaie cu sina inglobata in dale de beton.
1980: Se realizeaza troleibuzul dublu articulat.
1983: Se realizeaza prima linie de tramvai peste Podul Grant si se introduce vagonul cu doua posturi de comanda si usi pe ambele parti.
1984: Se da in functiune o linie cu 30 de autobuze, la care s-a aplicat sistemul automat de supreveghere si dirijare a traficului, asistat pe calculator.
1985: Se construiesc primele tramvaie pentru alte orase (primul lot este pentru Constanta, apoi pentru Ploiesti, Craiova, Brasov). Perioada 1981-1989 a reprezentat un declin pentru transportul urban de suprafata "justificat" la acea vreme prin dezvoltarea transportului public subteran (metrou) si prin criza energetica.
1988: Se infiinteaza Dispeceratul electronic, lucrand in timp real.
Se fabrica cel de-al 500-lea tramvai V3A.
Se realizeaza trenul urban format dintr-un vagon motor si 2 remorci EP/V3A.
Apare primul troleibuz echipat cu chopper.
1990: Intreprinderea de Transport Bucuresti se transforma in Regia Autonoma de Transport Bucuresti, prin Decizia Primariei Municipiului Bucuresti. Se elaboreaza o noua strategie privind functionarea si dezvoltarea transportului public de suprafata din Bucuresti. Are loc desprinderea unitatilor de taximetre si maxi-taxi de R.A.T.B.
1991: Are loc constituirea Uniunii Romane de Transport Public - URTP, al carui membru fondator este si R.A.T.B. 150 de autobuze noi decorate cu reclama CAMEL marcheaza inceputul activitatii de publicitate. Sunt aduse 22 autobuze SAURER din Elvetia care ulterior, in anul 1995, sunt transformate in troleibuze la Uzina de Reparatii R.A.T.B. Sunt aduse 70 autobuze SAVIEM din Franta si date in exploatare pe liniile expres. Policlinica - Spital este preluata de la Ministerul Sanatatii si integrata in R.A.T.B.
1992: R.A.T.B. beneficiaza de asistenta tehnica prin programul PHARE, in valoare de 2,3 milioane ECU.
1993: Are loc licitatia Bancii Mondiale privind realizarea unui studiu de optimizare a transportului public, in urma careia firma TRANSURB CONSULT din Bruxelles a elaborat un studiu pentru reorganizarea transportului public in Bucuresti.
1994: Primele autobuze moderne DAF intra in dotarea R.A.T.B.
1995: Se dau in folosinta primele autobuze SAURER transformate in troleibuze.
1996: Se da concurs pentru ocuparea postului de manager al R.A.T.B. si se incheie, astfel, primul contract de management al Consiliul Local al Municipiului Bucuresti. R.A.T.B. intra ca partener in Proiectul CAPTURE, cu finantare de la Comunitatea Europeana, privind cercetarea impactului masurilor fizice menite a promova transportul public. Intra in exploatare sistemul electronic de percepere a taxei de calatorie pe autobuzele expres, utilizand cartele magnetice. Incep lucrarile de constructie la noul sediu.
1997: Ianuarie - R.A.T.B. intra ca partener in proiectul de cercetare DANTE, cu finantare de la Comunitatea Europeana.
1998: Prin programul international PHARE, Cie Consult impreuna cu R.A.T.B. au realizat un studiu de prefezabilitate pentru transportul public din Municipiul Bucuresti;
R.A.T.B. a organizat conferintele finale ale celor doua proiecte europene: DANTE si CAPTURE destinate optimizarii transportului public de suprafata;
Firma de consultanta HTA din Olanda a studiat posibilitatea transformarii liniei de tramvai 41 in metrou usor;
A inceput implementarea sistemului informatic integrat SAP R/3, printr-un proiect pilot;
Se realizeaza prototipul tramvaiului Tatra modernizat;
Se construieste substatia electrica de tractiune Grozavesti;
Se modernizeaza autobazele Pipera si Nordului;
1999: S-au implinit 90 ani de la infiintarea S.T.B.;
Se fabrica cel de al 100-lea tramvai V3A-M la Uzina de Reparatii;
Realizarea tramvaiului dublu articulat V2S-T tip Tatra cu doua posturi de conducere;
Inaugurarea unei noi linii de tramvai pe Bd. 1 Decembrie 1918 de la Faur-Poarta 4 la Bd. Muncii, in lungime de 3.2 km cale simpla;
Darea in exploatare a liniei de tramvai modernizata pe Bd. Dinicu Golescu, Sos. Orhideelor in lungime de 4 km cale simpla si pe strada Dr. Istrate de la autogara Filaret la Bd. Marasesti in lungime de 1.4 km cale simpla;
2000: Modernizarea primului vagon de tramvai V3A - 93M cu boghiuri motor;
Realizarea unui troleibuz prototip cu podea coborata si actionare in curent alternativ EA 812 cu sasiu MAN si caroserie AUTODROMO;
Realizarea unui prototip de autobuz cu podea joasa de sasiu DAF - SB 2 si caroserie din aluminiu tip HESS;
Este dat in folosinta Complexul de Sanatate R.A.T.B., a serviciilor de fizioterapie si Kinetoterapie, terapie respiratorie si electroterapie;
Intra in exploatare linia de tramvai modernizata pe strada Zetari - Alexandru Anghel in lungime de 3,3 km cale simpla;
A fost pusa in functiune substatia electrica de tractiune Grivita - modernizata cu o capacitate de 2 x 2500 Amperi;
S-a constituit Sectia 25 Politie pentru Transportul Public;
Incepe introducerea sistemului SAP R/3;
S-a lansat initiativa R.A.T.B. Plus pe 3 linii - 104, 21 si 86.
2001: Dotarea R.A.T.B. cu sisteme de reducere a poluarii GPL (gaz petrol lichefiat);
Se extinde utilizarea sistemului SAP R/3;
2002: S-a dat in folosinta prima linie de metrou usor din tara pe traseul liniei 41 de tramvaie. Aceasta lucrare face parte dintr-un vast program de reabilitare a 110 km de linii de tramvaie din sud-vestul orasului, printr-o cofinantare asigurata de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, Primaria Municipiului Bucuresti si Banca Europeana de Investitii.
2003: Modernizarea liniei de tramvai 32 -Depoul R.A.T.B. Alexandria - P-ta Unirii, parte a proiectului mai amplu de modernizare si reabilitare a zonei de S-V a capitalei.
Realizarea si prezentarea publicului a noului tip de tramvai Bucur 1 - V2ST.
A fost lansat in Bucuresti serviciul de Car Sharing.
Tweet
Nota!
Daca ai deja cont pe site-ul TravelWorld.ro, autentifica-te AICI si completeaza formularul de comentarii. Iti multumim.
Cand analizezi serviciile unei agentii, trebuie sa tii cont de multe aspecte – experienta, diversitate, preturi, parerile altor turisti etc. Agentia de turism Tourex este partenerul de care aveti nevoie.
Vezi toate interviurilePe taramul jocurilor cu mize mari, putine experiente rivalizeaza cu luxul extravagant din cele mai opulente cazinouri din lume. Ele sunt vitrine de grandoare, sofisticare si extravaganta fara egal. [citeste tot]
Vezi toate articoleleNici o poza, video sau carte nu m-ar fi pregatit pentru Mongolia! De indata ce am trecut granita, drumurile s-au terminat, este doar un loc gol, fara nimic, cu dealuri si munti dezolanti.Un peisaj terifiant, dur, dar de o mare frumusete. Este uimitor, dar [citeste tot]
Vezi tot jurnalulSe spune ca, daca arunci o moneda in fantana, te vei intoarce la Roma ... dar trebuie sa o arunci peste umar, cu spatele la fantana.[...]
Faceti turul Las Vegasului, noaptea. Lumini, hoteluri, atmosfera. Apoi si ziua si iar noaptea.[...]
Vezi toate articolele
Protectia Consumatorilor ANPC
Autoritatea Nationala pentru Turism