Tramvaiele din San Francisco
Acest site utilizeaza cookie-uri. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe aici
Newsletter

Pentru a primi newsletter, introduceti
emailul dumneavoastra mai jos

Tramvaiele din San Francisco
to Inapoi

Tramvaiele din San Francisco

Noua milioane de oameni folosesc anual reteaua de tramvaie a orasului


01-06-2012

Strazile din San Francisco. Probabil va mai aduceti aminte de celebrul serial politist. Una dintre imaginile emblematice din film, dar si din viata reala, sunt tramvaiele care urca si coboara de pe dealurile orasului de la marginea Golden Gate-ului.
Orasul, aflat pe coasta de vest a Americii, are un impresionant parc dedicat transportului in comun. Tramvaiul actual, detinut de compania MUNI, a aparut in planurile primariei dupa ce in anul 1962 a fost aprobat bugetul de 792 de milioane de dolari (bani alocati constructiei propriu-zise). Acum, in jur de noua milioane de oameni folosesc acest mijloc de transport anual.
Circuland cu noua mile pe ora, tramvaiele sunt puse in miscare de niste motoare electrice. Motoarele actioneaza "in loop" cablurile de care sunt agatate vagoanele. Acestea se misca in continuu, urcarea si coborarea calatorilor facandu-se din mers. Puternicele motoare sunt prezentate in Muzeul Cable Car Barn. Aceste streetcaruri istorice functioneaza in zilele noastre pe doua mari linii: Linia E - Embarcadero si linia F ce functioneaza intre Embarcadero si Market Street.
Proiectate in 1981, liniile serveau zona de nord si vest. Ulterior, liniile electrice si metroul au dezvoltat sistemul de transport in tot orasul. Acum sunt 17 vagoane in serviciul publicului, 14 aduse din Philadelphia, iar trei proprietatea MUNI. Vopsite in culorile oficiale ale retelei, designul apartine Comitetului Electric Railway Presidents Conference si se doreste ca toate cele 25 de companii americane si canadiene sa dezvolte si sa standardizeze sistemul de transport. Fata de primul tramvai pus in miscare in 1928, designul era mult imbunatatit si atractiv, iar vagoanele erau mult mai silentioase, mai rapide si mai sigure.
Un alt model a fost adus din Italia la finalul anului 1928 pentru extinderea liniei (acum denumita linia F Market & Wharf) spre Fishermann Wharf. Vagoanele poarta numele de "Peter Witt" (evident, dupa numele constructorului). Comisionarul din Cleveland schitase aceste vagoane pentru o imbarcare cat mai rapida: calatorii urca prin fata si coboara pe usile din spate sau centrale. Plata se facea la coborare, iar conductorul era asezat in mijlocul vagonului.
Asa ca, daca ajungeti mai repede decat noi intr-unul din aceste muzee pe roti, sa ne trimiteti o poza. Costurile unui bilet sunt destul de mici, insa recomandabil este biletul de o zi dedicat tuturor liniilor, atat tramvaiului vechi, cat si celui nou, dar si autobuzului.
Sa va cumparati o harta a liniilor si sa va alegeti ruta de dinainte. Nu uitati: se urca prin fata, iar coborarea se face prin spate. Urcarea derulandu-se rapid, tineti tichetul in mana ca sa il puteti arata conductorului. Altfel, riscati sa ramaneti pe jos. Have fun!

Galerie foto



Alte articole din categoria: Articole


Share on Facebook



Nota!
Daca ai deja cont pe site-ul TravelWorld.ro, autentifica-te AICI si completeaza formularul de comentarii. Iti multumim.

:

Cod de securitate *

security image
 

Interviul TravelWorld.ro
Agentia de turism Tourex: Seriozitate, experienta, incredere. Descopera lumea cu o agentie verificata!

Cand analizezi serviciile unei agentii, trebuie sa tii cont de multe aspecte – experienta, diversitate, preturi, parerile altor turisti etc. Agentia de turism Tourex este partenerul de care aveti nevoie.

Vezi toate interviurile
Ultima firma inscrisa in site

Casa Hrisicos, Constanta

Linkuri sponsorizate

Jocuri si jucarii

City break

Articole
Top 10 cele mai luxoase cazinouri din lume

Pe taramul jocurilor cu mize mari, putine experiente rivalizeaza cu luxul extravagant din cele mai opulente cazinouri din lume. Ele sunt vitrine de grandoare, sofisticare si extravaganta fara egal. [citeste tot]

Vezi toate articolele
Cerere personalizata
Din Transilvania in Kamchatka
Mongolia 1, 26-30 iunie

Nici o poza, video sau carte nu m-ar fi pregatit pentru Mongolia! De indata ce am trecut granita, drumurile s-au terminat, este doar un loc gol, fara nimic, cu dealuri si munti dezolanti.Un peisaj terifiant, dur, dar de o mare frumusete. Este uimitor, dar [citeste tot]

Vezi tot jurnalul
Articole video
Fontana di Trevi
18-05-2011
Fontana di Trevi

Se spune ca, daca arunci o moneda in fantana, te vei intoarce la Roma ... dar trebuie sa o arunci peste umar, cu spatele la fantana.[...]

Las Vegas by night
23-03-2011
Las Vegas by night

Faceti turul Las Vegasului, noaptea. Lumini, hoteluri, atmosfera. Apoi si ziua si iar noaptea.[...]

Vezi toate articolele